Новини за шофьорите и системата бонус-малус

loading...

Въвеждането на системата „Бонус – малус“ за „Гражданска отговорност“ на автомобилистите ще бъде на два етапа и фактически ще влезе в сила от 2021 г.

От догодина ще трябва да започне отчитането на нарушенията, на базата на които ще се формира цената на задължителната полица. От 2021-ва ще трябва да е ясна и методологията, по която тези нарушения ще бъдат използвани за крайното определяне на стойността на полицата.

Системата „Бонус – малус“ позволява водачите без нарушения на пътя да плащат по-евтина „Гражданска отговорност“, а нарушителите – скъпа застраховка. Първият проект на системата, изготвен от комисията, срещна остро обществено неодобрение.

„Категорично „Бонус – малус“ системата има пряка връзка с поведението на шофьорите. Така е във всички държави, където тя се прилага. Водачите стават по-дисциплинирани, защото освен санкцията, която търпят от пътната полиция, вече имат и по-скъпа застраховка“. Това каза пред БНР Владимир Тодоров – председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи. Той обясни, че генералната идея е, че има индивидуален коефициент, който определя цената на застраховката „Гражданска отговорност“, спрямо поведението на шофьорите.

В проекта се въвежда списък на хората, които управляват дадения автомобил, който да се посочва от собственика, и на базата на индивидуалните коефициенти на всички, които управляват автомобила, да се прави един среден коефициент за него. Това е положителен подход, каза Тодоров пред „Хоризонт“.

Той посочи, че нарушенията на предишния собственик на колата няма да се прехвърлят на новия собственик.

По думите на Владимир Тодоров обсъжданията на системата „Бонус – малус“ ще са в продължение на година, което дава възможност „да се изправят кривините“.

 
loading...
 
 

 

ХОРОСКОП


Овен

Телец

Близнаци

Рак

Лъв

Дева

Везни

Скорпион

Стрелец

Козирог

Водолей

Риби