Откриха нови антитела срещу коронавирус!

Учени от международна изследователска група откриха и модифицираха нови фрагменти от антитела срещу коронавирусна инфекция - така наречените "нанотела". Това се съобщава в статия, публикувана в списание Science.

"Нанотелата" са по-малки от класическите антитела, поради което те по-добре проникват в тъканта и могат да бъдат произведени в големи количества.

Д-р Флориан Шмит обясни, че човешкият имунитет произвежда почти безкраен брой различни антитела, но малко от тях могат да победят коронавирусната инфекция. Учените обясниха, че в началото на изследването повърхностният протеин се инжектира в алпака (домашно чифтокопитно животно) и лама. В допълнение към сложните антитела, алпаките и ламите също възпроизвеждат по-опростена версия на тези съединения, които могат да служат като основа за нанотела.

Няколко седмици по-късно специалистите взеха кръвни проби от животните, от които извлекоха генетична информация за произведените антитела и след това идентифицираха елементи в тях, които могат да разпознаят протеина на COVID-19.

"Успяхме да получим десетки антитела, които бяха анализирани допълнително. Доказано е, че четири нанотела са ефективни срещу патогена в клетъчните култури“, съобщи д-р Пол-Алберт Кьониг, водещ автор на изследването, ръководител на отдела за нанотела в Медицинския университет в Бон.

Учените са използвали друго важно предимство на нанотелата: тяхната структура им позволява да образуват молекули с висока ефективност. Експертите съчетават нанотела - тази опция помага да се блокира способността на вируса да се разпространява между човешките клетки.

ХОРОСКОП