Ментета стимулират приходите на луксозните брандове?

loading...

Не е тайна, че едни от най-екстравагантните и претенциозни консуматори на света са именно китайците с тяхната екстремно развиваща се икономика. Въпреки, че Народна Република Китай е лидер в заливането на света с некачествени фалшификати на всякакви стоки, родните им богаташи оставят милиарди долари годишно в супер скъпите бутици на международните утвърдени марки и едва ли си купуват евтините имитаций.

Ето и малко факти. Китайските граждани са купили близо 48% от всички предлагани луксозни стоки и услуги за 2013-та година, като разхода възлиза на над 75 милиарда Евро.Тази цифра изключва потреблението от всички останали държави в Югоизточна Азия а и тези, съседски на Китай държави, изобщо не си поплюват що се отнася до безразборно харчене.

Какво по-хубаво от това да произвеждаш ментета, задоволявайки мечтите на редовия потребител да се почувства поне за миг като звезда? От една страна продаваш достъпно удоволствието породено от лукса, а от друга, трупаш несметни богатства които с радост пръскаш в световните бутици и автосалони на оригиналните луксозни марки, отплащайки им се за щетите които им нанасяш с фалшивите си луксозни продукти.

Китайската икономическа "революция" произвежда хиляди милионери всеки ден снабдявайки международните пазари с не до там качесвени стоки, които от своя страна придобиха огромна популярност сред работническата и средната класа по света и у нас. Вече не е странно да видиш група тийнейджъри в трамвая, оборудвани с мобилни телефони за по 15-20 000 лева, както и да бъдеш обслужен от сервитьор, окичен с часовник от лимитирана серия с платина и диаманти на стойност 150 000 Евро! С такова бижу не може да се похвали дори и престолонаследника на английската корона, и не за друго, ами просто защото има само 50 бройки в целия свят - 38 в Азия, 9 в Русия, 2 в Катар и една в кварталната кръчма в Люлин 5, примерно. Дрехите на Hugo Boss и Gucci за задължителни за всеки уважаващ себе си млад служител в частна фирма, като средната заплата в България би стигнала за едни дънки и колан ако са закупени от оригиналния бутик. Versace се е превърнал религия сред малцинствата. Подобни гледки се срещат непрекъснато не само у нас но и по целия свят. Въпреки, че световните производители непрекъснато руптаят срещу ментетата, техните оригинални стоки се радват на все по-големи успехи и оборотирте им нарастват с всеки изминал ден. Разбира се в Китай се произвеждат и много качествени стоки за всички пазарни ниши, като именно там са изнесени редица производства на водещи глобални брандове поради евтината работна ръка, но оргомна част от китайския експорт все още се състои от безброй имитации на дрехи, техника, часовници, бижута, аксесоари та дори и на автомобили и отлежали френски вина!

В заключение бих обобщил, че световните луксозни марки буквално са затворили финасово-икономическия цикъл. В крайна сметка излиза, че въпреки безбройните ментета бълвани от "братски" Китай, скъпите брандове реализират печалби като никога до сега! И откъде идват всички тези милиарди? Основно от богатата класа китайци, които трупат пари от евтината си продукция, включваща пословичните имитации на скъпи вещи. В известна степен, може да се твърди, че загубите на брандовете, породени от майсторите на ментета в Китай се компенсират от разточителното харчене на азиатците в бутиците и автосалоните на елитните световни производители и ако не беше на лице икономическият бум в далечния изток, надали потреблението на луксозни стоки и услуги ще се увеличава главоломно и ежедневно.

 

 
loading...
 
 

 

ХОРОСКОП


Овен

Телец

Близнаци

Рак

Лъв

Дева

Везни

Скорпион

Стрелец

Козирог

Водолей

Риби